CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, October 28, 2009

Sekolah Rendah Kebangsaan Jalan Temerloh, Kuala Lumpur (1981 - 1986)




































Tahun 1981 - Di sinilah titik bermulanya aku mengenali alam persekolahan, dimana aku tak pernah bersekolah tadika sepertimana kanak-kanak sebaya aku. Segalanya baru buat aku terutamanya ketika cuba bergaul & berinteraksi dengan kawan-kawan yang baru aku kenali & juga guru-guru. Aku dimasukkan ke kelas pertama iaitu Darjah 1 Merah (Guru Kelas - Puan Kalsom. Tp ntah ke mana hilangnye gambar tu, yang tinggal cuma gambar semasa aku di darjah 2 tapi turun kelas ke 2 Biru... hwarrrghhhhh.... gara-gara prestasi merosot. Guru kelas 2 Biru ketika itu Mrs. Goh (kalau x silap aku lah)

Alhamdulillah aku terjumpa balik gambar semasa darjah satu..yahoooooo....

















Tahun 1983 - Aku diturunkan kelas sekali lagi ke 3 Hijau (kelas ke 3)...huarghhhhhh....nak buat camner...kelas darjah ramai yg pandai kot...aku yg agak lembab terpaksalah akur dgn keputusan cikgu. Guru kelas ketika itu, Puan Hasnah (garang wooooooo).





Gambar ni aku copy dr Group SRK Jalan Temerloh di FB. Alangkah seronoknye aku tgk gambar ni esp ada rakan sekolah yg aku kenal didalam gambar ni. Duduk dr kiri Hasrolina Hashim & Rohaidah, yg berdiri dr kiri berbaju kurung tu x pasti sape & kanan tu Norhayati.















1985 - Kenangan bergambar bersama Maizura, Norita & Nurul Huda di Maktab Perguruan Jalan Pahang, Kuala Lumpur.





Gambar2 semasa darjah 4 - 6 ntah mana la agaknye.
Dr darjah 4 - 5 aku ditempatkan di kelas Hijau. Keputusan peperiksaan penilaian semasa darjah 5 ala kadar aje. Aku mendapat kelas di darjah 6 Merah (kelas pertama di ketika itu).

Terlalu byk kenangan manis & pahit semasa bersekolah di SRKJTKL.

Oh SRKJTKL
Tempat kami bernaung
Akan kami kenang selalu
Segala jasa baktimu

kami berjanji bersetia
berdisiplin sifat mulia.....


setakat tu je la bait2 lagu sekolah yg dpt aku ingat...






Nota : Cadangan penubuhan Pusat Kokurikulum Negeri telah diluluskan dalam Mesyuarat Jawatankuasa Perancang Pendidikan (JPP) ke 114 yang dipengerusikan oleh Yang Berhormat Menteri Pelajaran Malaysia pada 12 November 1991.Premis asal Sekolah Kebangsaan Jalan Temerloh telah dipilih pada 1 Disember 1997 sebagai PKK KL setelah murid-muridnya semakin berkurangan. Sekolah Kebangsaan Jalan Temerloh telah ditutup secara rasmi mulai 1 Januari 2000.

16 comments:

  1. I mungkin class mate you kut.... nama penuh you apa eh?

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum, saya nak tanya, kenal tak amyza atau ainon, rahman, rahim atau diana masa tahun 1983 (darjah 2, (2 apa saya tak ingat). saya nak cari kwn2 sya, mungkin tuan web boleh bantu.

    terima kasih

    ReplyDelete
  3. Waalaikumsalam Shahrin,

    sy ni tua setahun dr awak...mungkin awak kenal Affirul Baharum...dia adik saya...
    ainun marfuzah...sy kenal...rahman & rahim si kembar...diana skrg jd lawyer...awak boleh cari diaorg dlm facebook...apa2pun awak boleh email sy di : azlina.i.baharum@my.pwc.com

    ReplyDelete
  4. terima kasih sgt2 kerana reply mesej saya. dah lama sya cuba cari kwn2 sya

    ReplyDelete
  5. i...

    Saya (Ezrin Anis Binti Mohd Khairan) pernah bersekolah di SRKJTKL dari Darjah 1 hingga ke Darjah 3 (1983 - 1985) tapi sayang saya lost contact dgn semua kawan2.. Abg saya (Ezmil Ariff Bin Mohd Khairan juga belajar di sekolah yang sama (darjah 3 hingga darjah 5 (1983 - 1985).. Nama2 kawan2 yg masih saya ingat ialah Suria, Mastura, Fuad, Faizal, Fauzan)..

    ReplyDelete
  6. salam kakak senior.. rindunya sekolah nie.. kadang-kadang mimpi kat sekolah. Nasib baik saya ada majalah sekolah yang boleh dijadikan kenangan. huu huu huu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Deq Su, terima kasih sbb sudi ziarah blog akak x seberapa ni...
      samalah ..akakpun rindu sekolah kita tu.....
      Deq Su beruntung ada majalah sekolah....akak x penah ada...yg ada cuma gambar...tu pun nasib baik akak simpan baik2...sampai skrg ni....
      Deq Su bersekolah kat situ dari tahun bila ke tahun bila?

      Delete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Salam dari Pulau Mutiara,Semua Bekas Penuntut SRK Jalan Temerloh.Anda mungkin tak kenal saya,Nathan, bekas penuntut SRK Jalan Temerloh KL dari 1975-1980. Kami baru berganding memulakan SRK Jalan Temerloh,KL Alumni didalam Facebook.Kalau anda dapat Suka (Like) akan menolong mendapat menyatukan banyak persahabatan yang entah dimana.Apa jua sumbangan adalah sangat dialukan.Terimakasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. En. Nathan,

      thanks...saya dah war2kan pd kawan2 bekas pelajar SRKJTKL....hrp mereka akan klik 'LIKE'

      Delete
  9. Salam Kakak2 & Abang2,

    Sorry mencelah, sy adalah junior kakak2&abg2 sb sy sekolah kt sini mase darjah 4 hgga darjah 6 (1996-1998, yg sy masih igt cikgu BM sy mse tu adalah En Zulfekar yg skg dh jd composer muzik. Rindu sgt pd memory lama. Sejak lepas SPM dh x jmpe lg kwn2 SRKJTKL. Byk kenangan manis,pahit n seram pon ade mse jd student kt sini. =)

    ReplyDelete
  10. Pn. Kalsom tu Pn kalsom Jadi Ke???? dia cikgu bahasa inggeris??? time sy rasa nyer dia da datin da... (Student tahun 1992-1997)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Wanniey,

      Akak x pasti plak apa nama penuh Puan Kalsom...cuba la tgk gmbr tu...kot2 btl Puan Kalsom yg Wanniey maksud kan...

      Delete
  11. As salam...sye lk thn 1987-1996..ngk gmbr ni windu sgt kak...byk kenangan kt sne...:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam ayu..
      sebuah kenangan terindah....walaupun cuma satu bangunan sekolah tp terlalu byk memori pahit manis di sklh tu...
      skrg dah jadi pusat ko-kurikulum...

      Delete