CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, December 28, 2009

Beralih ke pekerjaan tetap

1995 - Victor & Co (Accounting firm)

Aku menghadiri temuduga di sebuah syarikat accounting dimana pemiliknya seorang cina indonesia yg begitu masih berbahasa melayu tp dialek Indon. Aku terus diterima masuk & ditawarkan jawatan sbg Kerani Am. Gaji cukup2 mkn aje & aku masih berkerja di Pizza Hut sbg pekerja sambilan. Tp malang 'jodoh' aku kat sykt tu x lama, aku mampu bertahan 3 bln shj gara2 sikap setiausaha merangkap anak sedara pemilik sykt tu sendiri yg teramat la kurang ajar. Belum pernah ada org mencampakkan file atau apa2 kat aku semata2 utk melepaskan ketidakpuasan hati dia. So thats it - drpd aku menangis tiap hari baik angkat kaki jer. Kebetulan masa tu ada jawatan kosong di sebuah sykt accounting di IGB Plaza (Plaza Permata).


May, 1995 - Coopers & Lybrand

22/May/1995

Sebuah Accounting Firm antara 6 terbesar di dunia ketika itu.
Hari pertama aku ditemuda oleh seorang eksekutif (HR) kalau x silap nama dia Exora.
Comel orgnye. Aku diuji kepantasan menaip. Aku lulus tp terpaksa menjalani sebuah temuduga dgn seorang Manager yg bernama Anne Ch'ng.


23/May/1995

Hari kedua, aku berjumpa Anne Ch'ng utk temuduga. Dia bercakap dalam BI & aku membalas dlm BM + BI. Masa tu aku x pandai sgt BI, cuma paham tp x pandai nak balas balik. So Anne puas hati & aku diterima masuk sbg Kerani.


24/May/1995

Tarikh bermulanya aku bekerja di Coopers & Lybrand.
Department - MIS (Management Information System).

Manager - Anne Ch'ng
Assistant Manager - Jes
IT Analyst - Tan & Chitra
Kerani - Abg Yusri & Kak Noriza

























Masa itu kami memerlukan tenaga pekerja sambilan lebih2 masa 'Financial Year End Closing'. Sabtu & ahad pun kena keja. 3 org pekerja sambilan, Sharliza, Kak Miza & sorang lelaki (x ingat nama dia) di ambil bekerja.
Yg paling syok dpt mkn free heheheheh....Anne Ch'ng mmg seorang yg pemurah tiap kali kami over time di hujung minggu dia mesti belanja...& yg paling best sekali bila dah selesai 'closing'...kami mkn besar di hotel...apa lg 'BUFFET'....tp aku ni bkn kuat mkn..sampaikan bos aku ckp aku ni 'small eater'..mana xnya masa tu aku 'sekeping'...
ya la kena buat 2 keja dlm sehari...8.30 - 5.30 di pejabat...6 - 12 di Pizza Hut..demi mendptkan pendapatan sampingan...








Staff silih berganti

1997 - Abg Yus mendapat tawaran di tmpt lain so tmpt dia diganti oleh Shar (Sharliza) & seorang lg pekerja baru diambil Hazri Jamaluddin.
Alhamdulillah rezeki agaknye...aku mendpt kenaikan pangkat.
Tempat Jes, Tan & Chitra juga diganti org lain. Sedih la plak masa tu tp nak buat camner mungkin tawaran keja di tmpt lain lebih baik masa tu.









































FMA - Finance Management Accounting

Penghujung 1997 - Kami dipindahkan ke FMA (Finance Management Accounting) bersama bos baru ; Jasvinder Kaur. Ketika aku, Shar, Hazri, Zura & Akmal di dlm dept kami disbbkan kami agak kekurangan kakitangan ketika, Zukahida (Ida) merangkap rakan sekolah aku diambil bekerja.




1997









(Bergambar bersama staff Finance)







1998










(masa ni aku preg anak pertama)

4 comments:

  1. salam, ina.

    ingat aku lagi tak?

    ReplyDelete
  2. Salam Yanti,

    mesti la aku ingat ko...kan ke kita dah add each other dlm Facebook. ko x ingat aku ni..:-)

    ReplyDelete
  3. ina,

    ingat, cuma nak confirmkan. hehehe...

    btw, aku masukkan blog ko dalam list blog aku. (check it out later, ek). so rajin2 la update blog. hehehe.

    ReplyDelete
  4. hehehe...xpa...aku mmg dah add ko dlm blog aku..
    thanks cos add blog aku...

    aku ni bkn pandai sgt...rasanye blog camni la yg dpt luahkan apa2 yg patut....monolog :-)

    ReplyDelete